سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آمار و اطلاعات

(شنبه 19 آبان 86)
(بنتون را بشناسیم)
«بنتون» میلیاردر وابسته به شبکه صهیونیستی، روز سوم مهرماه 86 به دعوت سازمان مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران به پایتخت ایران سفر کرده و قرار است ضمن افتتاح تعدادی از فروشگاه‌های خود در تهران و دیگر شهرهای کشورمان، از برخی نقاط دیگر کشور به جهت دایر کردن فروشگاه‌های زنجیره‌ای مد و لباس «بنتون» بازدید کند.
Benetton یکی از مارک‌های مشهور مد لباس غربی است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. شرکت بنتون در سال 1965 تاسیس شد. رییس این شرکت «لوسیانو بنتون» متولد 13 می 1935 است. در سال 1965، خانواده بنتون اولین فروشگاه خود را در شهر بلونو تاسیس و سال بعد از آن فروشگاهی را در شهر پاریس تاسیس کرد. اکنون بنتون بزرگترین تولیدکننده لباس در اروپا به شمار می‌رود و در نقاط مختلف جهان فروشگاه زنجیره‌ای دارد. این شرکت مهمترین عامل ترویج مد غربی در دنیا بشمار می‌رود.
این شرکت صهیونیستی از تمام روش‌ها برای تبلیغات خویش استفاده می‌کند. تبلیغات ورزشی از طریق مسابقات اتومبیلرانی فورمول یک که طرف‌داران بسیاری در سراسر جهان دارد، دایر کردن کلوپ‌های راگبی و بسکتبال با نام بنتون از جمله این فعالیت‌هاست. تبلیغات بنتون همواره با جنجال همراه است چراکه معمولا توهین‌آمیز هستند. برای نمونه در یکی از تبلیغات بنتون صحنه‌هایی از انسان‌هایی که بر اثر ایدز جان می‌دهند، عده‌ای که از بالای یک کشتی در حال غرق شدن به آب می‌پرند، بچه‌ای تازه به دنیا آمده در اتاق عمل و زندانیان اعدامی نمایش داده شد که عملاً‌کوچک‌ترین ربطی به بنتون و محصولات آن نداشت و تنها ارتباط آن با بنتون وجود آرم این شرکت در پایین تصویر بود. این شرکت حتی با حمایت مالی از انواع فیلم‌های پورنو، مدهای جدید البسه زیر زنانه خویش را در آنها تبلیغ می‌کند.
بنتون در ایالات متحده تاکنون جنجال‌های زیادی را بر سر نحوه تبلیغات تلویزیونی به راه انداخته است. بسیاری از منتقدان بنتون، مضمون برخی از تبلیغات این شرکت را در ایالات متحده توهین‌آمیز قلمداد کرده‌اند. منتقدان بر این باورند که بنتون عمداً تبلیغات جنجالی تولید می‌کند تا فروش خود را بالاتر ببرد که این روش به هیچ وجه اقدامی اخلاقی نیست. بنتون حتی در تبلیغات خویش به روش صهیونیست‌ها، ادیان الهی را نیز مورد تمسخر قرار می‌دهد. سال گذشته این شرکت در یکی از آگهی‌های تبلیغاتی خود تصویر شام آخر مسیح را در حالی نشان داده بود که بجای مسیح و حواریونش، دختران نیمه برهنه قرار داشتند. این اقدام توهین‌آمیز موجب شد تا کلیسای کاتولیک علیه شرکت بنتون به دادگاه شکایت کند که در نهایت دادگاه حکم بر منع انتشار آن آگهی داد و تمام آگهی‌ها از در و دیوار خیابان‌ها برچیده شدند.
7 سال پیش جمعی از مسئولان وکارشناسان صنعت نساجی متشکل از یک هیات 13 نفره برای بازدید از صنایع و امکانات تکنولوژی و فناوری‌های جدید دستگاه‌های روز دنیا در صنعت نساجی به ایتالیا سفر کردند، هیئت مذکور طی بازدیدهایی که از 3 کارخانه در شهرهای فلورانس و میلان داشتند متوجه شدند که این کارخانه‌ها متعلق به فردی بنام «لوسیانو بنتون» است. بعد از بازدید از این 3 کارخانه یکی از همراهان هیئت ایرانی با اصرار فراوان خواستار ملاقات با وی شد و با پیگیری‌های بعدی یکی از مدیران شرکت بنتون، ملاقات مذکور انجام شد. در نخستین ملاقات، هیئت ایرانی از لوسیانو بنتون درخواست کرد که بعضی از محصولات فروشگاه‌های خود را از ایران تهیه کند و پس از مذاکرات فراوان، در نهایت تصمیم گرفته شد که بنتون جهت یک بازدید تجاری به ایران سفر کند.
این‌گزارش همچنین به نقل از اقتصاد پنهان تاکید دارد،  بعد از مدت کوتاهی از درخواست این هیات ایرانی از رئیس وقت سازمان توسعه تجارت و پیگیری‌های وی، سرانجام بنتون با هواپیمای شخصی خویش و در حالیکه شخصا هدایت هواپیما را برعهده داشت، در راس هیئتی ایتالیایی وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد. وی پس از بازدیدهای دقیقی که از کارخانجات نساجی مانند یزدبافت و ... داشت در حالی که محصولات تولیدی ایران هم مورد توجهش قرار گرفته بود، قراردادی را با طرف ایرانی منعقد کرد. لوسیانو تاکید داشت که شرکت بنتون به شرطی با طرف ایرانی وارد قرارداد می‌شود که از هر 10 دلار، 9 دلار جنس وارد ایران کند و فقط یک دلار محصولات ایرانی را برای فروش به فروشگاه‌های زنجیره‌ای خود انتقال دهد! در حالی که انجام این قرارداد ننگین می‌بایست تحت نظارت وزارت بازرگانی، گمرک و سازمان توسعه تجارت صورت می‌گرفت،‌ با درز کردن اخبار این دیدار، مطبوعات و رسانه‌های داخلی با تبلیغات بسیار مانع از انجام این قرارداد شدند.
منبع:یادداشت‏های یک خبرنگار     اینجا

(بنتون یک صهیونیست است)
روزنامه ایران در یادداشتی ضمن تأکید بر صهیونیست بودن لوسیانو بنتون، از یک بام و دو هوای برخی مسئولین در گفتار و رفتار، پیش و پس از مسئولیت، به ویژه سفیر ایران در ایتالیا انتقاد کرد: «لوسیانو بنتون یک مغازه دار، بوتیک دار و خیاطی که تا دیروز برخی می خواستند او، فرهنگ و لباس پوشیدن را به ما یاد دهد، رفقایش قرار گذاشته اند که این مغز متفکر از امروز برای اقتصاد ما نیز نسخه بپیچد.»
تا دیروز می گفتند: «بنتون مارک معروفی است و جزو بهترین طراحان مد جهان. مگر گناه کرده ایم که می خواهیم با او چادر مشکی به ایران بیاوریم. او در ایتالیا لباس (...) طراحی می کند ولی می تواند بهترین مدها را برای جوانان ما طراحی و حتی آنها را بورسیه کرده و به رم ببرد.» اما امروز دیگر می گویند: «سرمایه خارجی ویژگیهای خاص خود را دارد، از قواعد و الزامات خاصی تبعیت می کند. سرمایه گذار بین المللی مرز نمی شناسد، نه مرز جغرافیایی، نه مرز فرهنگی، نه مرز مذهبی و نه مرز نژادی و حتی ملاحظات سیاسی را هم در محدوده زمانی خاصی می پذیرد.»
تا دیروز خودشان هم می‏گفتند: «این میلیاردر صهیونیست را ما دعوت نکرده ایم. ما کاری به تفکرات او نداریم و از اندیشه هایش هم دفاع نمی کنیم. فقط می خواهیم از تخصصش برای ایرانیان استفاده کنیم. هدف ما صرفاً استفاده از تخصص شرکت اوست و نمی خواهیم از اندیشه های این آدم استفاده کنیم. از چاقو هم می توان برای آدم کشی استفاده کرد و هم می توان با آن جراحی کرد.» اما دیگر امروز می گویند: «آقای بنتون یک مسیحی کاتولیک است. مسخره است که شما می گویید بنتون چرا برای حمایت از صهیونیست‏ها کنسرت برگزار کرده و با آنها شراکت و رفاقت داشته. چرا نمی خواهید بفهمید جهان چگونه پیش رفته. باید با اذعان به نفوذ و انحصار صهیونیست‏ها در تمام بنگاه های اقتصادی، بدانید که اگر بنتون با آنها مرتبط نباشد و برای آنها کنسرت و جلسه برگزار نکند که نمی گذارند در این بازار کار کند. او عضو محفلی است که با یهودیان کار می کنند؛ مگر آدم کشته است. راز بقا و کار در غرب اینگونه کار کردن است.»
تا دیروز خودشان می گفتند: «کار آقای بنتون برده داری نوین است. او ده‏ها دختر زیبا را در کشتی و هتل نگهداری می کند تا برای او نمایش لباس دهند.» اما امروز می گویند: «آقای بنتون مرد شریفی است و لااقل هفته ای ? بار کلیسا می رود. باید بپذیرید که در اروپا نگاهشان به مذهب با ما متفاوت است.»
از این حرف  ها می گویند و ما هم زیاد می شنویم، ولی از همه جالبتر آن است که اگر تا دیروز کار سیاسی می کردند، امروز دیگر سیاسی کاری می کنند و به همه چیز انگ باند و باندبازی می زنند؛ تا دیروز خودشان انتقاد می کردند اما امروز با شنیدن نخستین انتقاد، همه را متهم به دعوای جناحی می کنند. در اثنای این حرف و حدیث‏ها و راست و دروغ‏ها که نه فقط یک روزنامه، بلکه حتی مجلس و نمایندگان ملت را نیز متهم کردند، ای کاش لااقل چند حقیقت فراموش نشود؛ بالاخره بنتون کیست ؟ او که تا دیروز برای رفقای صهیونیستش کنسرت و نمایشگاه برگزار می کرده، پس امروز با چه مجوزی با هواپیمای اختصاصی به این کشور سفر کرده و در خیابانهای این شهر چه می کند و با کشور و فرهنگ ما چه کار دارد؟ اگر برخی در ماشین حسابهای خود سود و منفعت یوروهای بنتون را برای این سرزمین حساب می کنند، آیا با انگشتان خود آخر و عاقبتی را که او بر فرهنگ ما رقم خواهد زد، حساب کرده اند؟ اگر در توجیه حضور او مدعی هستند رفقای بنتون برای زلزله دیروز بم هدایایی فرستاده اند، آیا خسارت های زلزله ای را که آنها در نهاد فرهنگ ما رقم خواهند زد، پیش بینی کرده اند؟ اصلاً رفقای او کیستند و نقشی که آنها در این بین ایفا می کنند، چیست؟ بعید است کسی این دغدغه ها را در خاطر نگاه دارد. تا روزی که اصل و ریشه بنتون را بخواهیم از شناسنامه اش پیدا کرده و بدنبال ستاره داوود روی جلد گذرنامه اش باشیم، هیچ گاه جواب نخواهیم گرفت. صهیونیسم بیش از آنکه موضوعی مذهبی باشد، قطعاً ریشه ای سیاسی و فرهنگی دارد و به همین خاطر است که باید فریاد زد، بنتون یک صهیونیست است. چه دعوتنامه اش امروز امضا شده باشد و چه ? سال پیش.
منبع: خبرگزاری رجانیوز   اینجا

در این‏باره بیشتر بدانید:
1- «صهیونیست میلیاردر درکشورمان چه می کند؟» «لباسهایی که جاسوسی می کنند» (ویژه‏نامه روزنامه ایران)   اینجا
2- نگاه ماکیاولی به عرصه نقدفرهنگی در ماجرای بنتون     اینجا
3- توجیه دعوت از یک صهیونیست به تهران، به هر قیمتی!     اینجا
4- همه چیز درباره بنتون     اینجا

دسترسی به آمار و اطلاعات شرکت‏های دیگر

<      1   2