سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خوش خدمتی جدید اسکار برای صهیونیست ها

از میان 5 نامزد نهایی اسکار فیلم غیرانگلیسی‌زبان- که فیلم اصغر فرهادی طبق پیش‌بینی‌ها از راهیابی به آن بازماند- یک فیلم فلسطینی وجود دارد که این روزها بسیار به آن پرداخته می‌شود و مورد بحث رسانه‌ها و افراد مختلف است. فیلم «عمر» به کارگردانی «هانی ابو اسعد» که پیش از این یکبار دیگر نیز با فیلم «اینک بهشت» در سال 2006 نامزد دریافت اسکار شده بود. فیلمی ظاهرا فلسطینی که در اسرائیل هم به روی پرده رفت و با استقبال خوبی هم روبرو شد.

«اینک بهشت» به نحوه‌ی جذب جوانان فلسطینی به گروه‌های افراطی و استفاده‌ی آن‌ها در عملیات انتحاری پرداخته بود و همان زمان از جانب فلسطینی‌ها با انتقاد فراوان روبرو شد و جنجال فراوانی برانگیخت. فیلم ابواسعد در عین دفاع ظاهری از «آرمان فلسطین» به شیوه مبارزه قهرآمیز نگاهی انتقادی داشت و بیهودگی این نوع مبارزه را نشان می‌داد. 
 
حالا اما «عمر»، فیلم جدید هانی ابواسعد به 5 نامزد نهایی اسکار راه یافته است، فیلمی که در آخرین دوره جشنواره سینمایی کن جایزه ویژه هیئت داوران را در بخش «نوعی نگاه» از آن خود کرده است و نمایش عمومی فیلم در فرانسه و برخی کشورهای اروپایی نیز با استقبال خوبی از سوی منتقدان سینمایی روبرو شده است. 
 
نکته‌ی جالب در این بین اما این است که اکثریت رسانه‌ها در تحلیل‌های اخیرشان «عمر» را فیلمی «ضداسرائیلی» می‌دانند که نامزد نهایی اسکار شده است. در این میان هم، جز رسانه‌های شبه‌روشنفکر متعقد به غیرسیاسی بودن اسکار، حضور رسانه‌هایی خودنمایی می‌کند که سال‌های گذشته با جایزه گرفتن «آرگو» و «جدایی نادر از سیمین» معتقد به سیاسی بودن اسکار و غالب جشنواره‌های غربی بودند و حالا معلوم نیست چرا به این نکته اشاره نمی‌کنند که اگر اسکار سیاسی‌ست و اساسا سینمای غرب تحت نفوذ لابی صهیونیسم، پس چطور حالا یک فیلم «ضداسرائیلی» نامزد دریافت اسکار شده.
 
اینجا به نظر آنچه باعث تحلیل غلط بسیاری از رسانه‌ها شده است ظاهر انتقادی فیلم ابواسعد است. «عمر» داستان زندگی سه دوست قدیمی را دنبال می‌کند که پس از پیوستن به جنبش شورش فلسطینیان با افسران اطلاعاتی اسرائیلی درگیر تعقیب و‌گریزهای پی در پی می‌شوند. اما پیرنگ اصلی فیلم عمر داستانی عشقی است که برخلاف پیش زمینه مناقشات میان فلسطین و اسرائیل اتفاق می‌افتد.
 
عمر که نقش آن را بازیگر مشهور عرب «آدم‌بکری» ایفا می‌کند، یک نانوای جوان باملاحظه است که عاشق دختری به نام نادیا می‌شود. طارق برادر نادیا از جوانان مبارز فلسطینی است و عمر در جریان این عشق برای گرفتن رضایت طارق به این ازدواج، مجبور می‌شود که طارق را در کنار دوست مشترکشان امجد در مأموریتی برای کشتن یک سرباز اسرائیلی همراهی کند. عمر در جریان این مأموریت بازداشت و به دست نیروهای اسرائیلی که سعی می‌کنند از او برای نیل به اهداف خود استفاده کنند، شکنجه می‌شود و در ادامه شایعه همکاری او با دستگاه امنیتی بر سر زبان‌ها می‌افتد و فشار روحی سنگینی بر او وارد می‌سازد.
 
نکته‌ی اصلی ماجرا اما آنجاست که «عمر» در ظاهر خود انتقاداتی به رژیم اسرائیل وارد می‌کند و نشان می‌دهد که فلسطینیان در زندگی روزمره خود نیز فشار نیروهای اشغالگر را تحمل می‌کنند. اصلا به خاطر همین انتقادات هم هست که خیلی‌ها تصور می‌کنند که با یک فیلم «ضداسرائیلی» طرفند. در حالی که این تنها چند انتقاد به دولتی‌ست که ظاهرا حضورش پذیرفته شده، درحالی که آرمان و هدف بسیاری از فلسطینیان نابودی کامل اسرائیل و بازگشت به فلسطین «از نهر تا بحر» است.
 
جالب آنکه در همین اثر فعلی هم از اسرائیلی‌ها تصویر نیروهایی متخاصم و متجاوز به نمایش درنمی‌آید بلکه این فلسطینی‌ها هستند که طرح و توطئه کشتن اسرائیلی‌ها را زمینه‌چینی می‌کنند.
 
اما در همین زمینه هانی ابواسعد به الجزیره گفته است که هدف او نه ساختن یک فیلم سیاسی، بلکه پیش از هر چیز ساختن فیلمی عاشقانه در سرزمین‌های اشغالی بوده است. او همچنین در نکته‌ای بسیار مهم که به شناخت بهتر درونمایه‌ی فیلم اخیرش نیز کمک می‌کند گفته است که در حال حاضر بیشتر جوانان مناطق اشغالی با یأس و افسردگی روبرو هستند و هیچ چشم‌انداز روشنی در پیش رو ندارند و هم دولت اسرائیل و هم مقامات فلسطینی در ایجاد این وضعیت ناگوار مسئول هستند.
 
با این اوصاف به نظر می‌رسد که راه یافتن «عمر» به جمع 5نامزد نهایی اسکار، نه‌تنها برخلاف رویه‌ی چند سال گذشته‌ی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی و باقی جشنواره‌های غربی نیست، بلکه اساسا تائیدکننده‌ی همان نگاه و سیاست است. پررنگ کردن اثاری مثل «عمر» و اکران گسترده‌ی جهانی آن‌ها، تلاش برای ترویج یک انتقاد تقلیل یافته و کنترل‌شده از سیاست‌های اسرائیل و در عوض فراموش شدن ارمان اصلی فلسطین یعنی حذف و نابودی کامل اسرائیل است.
 
تصور کنید دولت رژیم اشغالگر فلسطین برای به حاشیه راندن جنبش‌ها و گروه‌های مبارزی که برای نابودی کامل اسرائیل می‌جنگند خودش گروهی را به رسمیت بشناسد که با وجود انتقاد به این رژیم، برای برقراری صلح و به رسمیت شناخته شدن هردو کشور تلاش می‌کنند.
 
ترویج و تبلیغ فیلم‌هایی از قبیل «اینک بهشت» و «عمر» نیز دقیقا در راستای همین نگاه است و اساسا یک فیلم «ضداسرائیلی» به حساب نمی‌اید. فیلمی که توسط کارگردانی ساخته شده است که گرچه در فلسطین به دنیا آمده اما در سال 1980 میلادی به هلند مهاجرت کرده است و از این حیث برخلاف تصور، فیلمسازی برون‌آمده از دل سرزمین پر از حماسه فلسطین نیست که مصائب آن را با جان و دل درک کرده و از روی دغدغه فیلمش را ساخته باشد.

پوستر: رژیم صهیونیستى محکوم به زوال است

 

پرچم اسرائیل زیر پای رهبر معظم انقلاب


حاج عماد مغنیه و فروپاشی رژیم صهیونیستی

حاج عماد مغنیه: «اسرائیل خود به خود ساقط خواهد شد چرا که دیگر نمی تواند نقشی را که ایالات متحده و غربی ها از او انتظار دارند عملی کند.»

 این جمله حکیمانه، یک جمله منطقی و کاملاً مستدل است که به دور از هر گونه تعصب و جانبداری، هرچه بیشتر تحلیل و بررسی شود، بیشتر به صحت آن پی برده خواهد شد. آمریکا و پیروان اروپایی اش، سالانه میلیاردها دلار خرج رژیم صهیونیستی می کنند و طبق نظریه ماتریالیستی که همگی شان بدان معتقد هستند، این سرمایه گذاری باید سوددهی مناسب و مطابق با حجم هزینه ها را داشته باشد و وقتی سود لازم را نداشته باشد، انگیزه های سرمایه گذاری را روز به روز از دست می دهد تا جایی که مسیر فروپاشی این جرثومه فساد، سریع تر و سریع تر به وقوع می پیوندد انشاالله

حاج رضوان


روش های غیراخلاقی در تولید پپسی

به گزارش سایت اوباما، گاف یک سناتور آمریکایی در ایالت اوکلاهاما فاش کرد که شرکت‌های پپسی، کرافت و نستله از جنین‌های سقط شده به عنوان طعم‌دهنده نوشیدنی‌های خود استفاده می‌کنند و روزانه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، از این نوشیدنی‌ها استفاده می‌کنند.
براساس گزارش نچرال نیوز، اظهارات سناتور رالف شورتی در مورد پیامدهای اخلاقی این عمل و تاکید بر اینکه ایالت اوکلاهاما درصدد صدور قانون جدیدی برای ممنوعیت این اقدام است، ناظران اجتماعی را با این سوال مواجه کرده است که مگر تا پیش از این، چنین اقدامی از سوی پپسی، نستله و کرافت انجام می‌شده است؟!

روش های غیراخلاقی در تولید پپسی

این لینک حاوی تصویر دلخراش دیگری از یک جنین است که کبد وی برای استفاده در طعم‌دهنده‌ها، توسط کارکنان آزمایشگاه شرکت پپسی از بدن وی خارج شده است. درصورتی که از تصاویر دلخراش آزرده‌خاطر می‌شوید، روی آن کلیک نکنید.
براساس این گزارش، خبرگزاری آسوشیتدپرس و روزنامه O"Collegian برای اولین بار این خبر را منتشر و عنوان کردند: شورتی بعد از این اظهارات، پاسخی به تماس‌های آنها برای توضیح در مورد این مسئله نمی‌دهد. سرانجام رادیوی تولسا موفق شد با سناتور تماس بگیرد و او در این مصاحبه عنوان کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که این سه شرکت با استفاده از کبد جنین‌های سقط شده، به ایجاد طعم دهنده برای نوشیدنی‌های خود اقدام می‌کنند.
سناتور شورتی در این مصاحبه رادیویی همچنین عنوان کرد: "ما قصد نداریم اجازه دهیم که تولید این نوع کالاها در اوکلاهاما صورت بگیرد."
براساس اذعان نشریات اسرائیلی، پپسی و نستله از حامیان مالی رژیم صهیونیستی هستند.


ما میخریم، آنها میکشند!

ما میخریم، آنها می کشند!


وضیت شهید تهرانی مقدم

شهادت پدرموشکی ایران شهید حسن تهرانی مقدم رو خدمت امام زمان (عج الله تعالی قرجه الشریف) مقام معظم رهبری و تمامی شیعیان و آزادگان جهان تسلیت عرض می کنم.

ایشان در بندی از وضیت نامه خودشون می نویسند: وی قبرم بنویسید اینجا مدفن کسی است که می خواست اسرائیل را نابود کند.

و چه زیاد برای این نابودی تلاش کرد و زحمت کشید و تمام تخصص خود را به کار بست. درست است که موشک های زیادی از روی خلاقیت و تخصص او از لبنان بر سر اسرائیلی ها آوار شد، ولی امیدواریم این آرزوی شهید به زودی زود توسط جوانان این مرز و بوم محقق شود.


پاسخ استفتا در مورد تحریم موتورولا

مقام معظم رهبری در این فتوا که در پاسخ به استفاتا در مورد موتورولا ضمن ارائه اسناد صهیونیستی بودن آن صادر شده است، وارد کردن و ترویج هر کالایی که منجر به هرگونه سود بردن رژیم صهیونیستی باشد را تحریم کردند.


درباره...

سازمان کنفرانس اسلامی در سال 1972 منشوری را به تصویب اعضای خود رساند که در بند 6 ماده 6 آن، اعضاء ملزم گردیده‌اند به اینکه شرکت‌های حامی اسرائیل را شناسایی و روابط اقتصادی و تجاری خود را با آنان لغو نمایند. اما متأسفانه بعد از گذشت 35 سال از آن تاریخ، آمارها نشان می‌دهد ایران اسلامی! بالاترین رتبه را در مصرف کالاهای صهیونیستی در منطقه خاورمیانه کسب کرده است.
«ستاد مردمی حمایت از تحریم کالاهای صهیونیستی» به همین منظور تشکیل، و فعالیت خود را در تاریخ 5 آبانماه 1386 آغاز کرده است؛ و بعنوان اولین اقدام عملی، در کنار اطلاع‌رسانی گسترده چندین طومار را به امضای دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب و روحانیون شهر مقدس قم رسانده و پیگیر تحقق این موضوع در سطح وسیعی از ایران اسلامی می‌باشد؛ و از این راه دو هدف را دنبال می‌کند: 1- اعلام خواست عمومی به مسئولان کشور و الزام عملی آنان در تسریع تحریم شرکتهای حامی رژیم صهیونیستی 2- اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در سطح افکار عمومی جامعه.
در این طومارها که خطاب به ریاست محترم جمهوری می‌باشد، تصریح شده است که ملت آگاه و همیشه در صحنه‌ی ایران اسلامی هر گونه اقدامی را که در جهت تقویت رژیم غاصب صهیونیستی باشد محکوم می‌نمایند و طبق فرمایش امام راحل (ره) معتقدند که «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود»؛ و به همین منظور از دولت مکتبی نهم می‌خواهند که شرکتهای فعال اقتصادی در ایران را که حامی رژیم صهیونیستی هستند شناسایی و در جهت قطع ارتباطات تجاری با آنان اقدام نمایند.
«ستاد مردمی حمایت از تحریم کالاهای صهیونیستی» اعلام می‌دارد که به هیچ سازمان، گروه، جناح و حزبی وابستگی سیاسی و مالی ندارد و کاملا مستقل و مردمی عمل می‌نماید و مدافع حقوق ملت ایران است. همچنین اعلام می‌دارد که پایگاه اطلاع رسانی آن با آدرس اینترنتی
http://boycottisrael.parsiblog.com  آماده پذیرفتن هرگونه اخبار، مقالات، اطلاعات و آمار و ارقام در این زمینه، برای انتشار و تنویر افکار عمومی جامعه می‌باشد.

«ستاد مردمی حمایت از تحریم کالاهای صهیونیستی»


چهار سوی جهان

شکایت سازمان حافظ محیط زیست کانادا از نستله   اینجا
اقدام دانشجویان در پاکسازی متروی تهران از تبلیغات شرکت صهیونیستی نستله   اینجا
نظرات خواندنی کاربران سایت باشگاه جوانان ایرانی درباره تحریم کالاهای صهیونیستی   اینجا
12 تشکل دانشجویی در نامه‌ای به رهبر حزب الله لبنان: تحریم می‏کنیم  
اینجا
شعر و داستانی با موضوع تحریم کالاهای صهیونیستی    اینجا   اینجا   اینجا

استفتائات حضرت امام خمینی(ره) درباره استفاده از کالاهای صهیونیستی   اینجا
استفتائات آیه الله صافی گلپایگانی درباره استفاده از کالاهای صهیونیستی   اینجا
استفتائات آیه الله فاضل لنکرانی درباره استفاده از کالاهای صهیونیستی   اینجا
استفتائات آیه الله مظاهری درباره استفاده از کالاهای صهیونیستی   اینجا
استفتائات آیه الله مکارم شیرازی درباره استفاده از کالاهای صهیونیستی   اینجا
استفتائات آیه الله نوری همدانی درباره استفاده از کالاهای صهیونیستی   اینجا
استفتائات مقام معظم رهبری درباره استفاده از کالاهای صهیونیستی   اینجا
محصولات مشتق قهوه نستله اعتیاد آور است!     اینجا
نامه مجمع مطالبه به مراجع درباره کالاهای صهیونیستی     اینجا
روحانیون حوزه علمیه قم در طوماری خواستار تحریم شرکت‌های صهیونیستی شدند   اینجا
طلاب جامعة الزهرا خواستار تعطیلی شرکت‌های صهیونیستی در ایران شدند   اینجا
پائلو کوئیلو یک صهیونیست است؛ کتابهایش را نخرید!   اینجا
حماس، جهان عرب را به تحریم رژیم صهیونیستی فراخواند   اینجا
حمایت ایران از تحریم اسرائیل   اینجا
سه شرکت اروپایی در پایان نشست دمشق تحریم شدند   اینجا
حزب چپگرای سوسیالیست نروژ خواستار تحریم کالاهای اسرائیلی شد   اینجا
عربستان به تحریم کالاهای اسراییلی ادامه خواهد داد   اینجا
یهودیان انگلیس از تحریم جهانی اسرائیل استقبال کردند   اینجا
اتحادیه ملی روزنامه نگاران انگلیس خواستار تحریم کالاهای اسرائیلی شدند   اینجا  
جامعه استادان دانشگاه‌های انگلیس، استادان و دانشگاهیان اسرائیلی را تحریم می‌کند  
اینجا
کوکا می خوری یا پپسی؟   اینجا
پول ملت ایران را به جیب صهیونیست‌ها نریزید   اینجا
فعالیت اقتصادی بهائیان در کشورهای اسلامی با حمایت اسرائیل(ص714)   اینجا
جمعیت مقاومت بحرین خواستار ازسرگیری فعالیت دفتر تحریم اسرائیل شد   اینجا

مسئولین به هوش باشند؛ گوشیهایی که ممکن است جاسوسی کنند   اینجا
اخطار وزارت اقتصاد و بازرگانی سوریه به شرکت نستله   اینجا
عقد قراردادهای نفتی جدید ایران، نگرانی محافل صهیونیستی را به دنبال داشته است   اینجا
تلاش برای تحریم اسرائیل؛ مقاومتها در برابر این جنبش‏ها   اینجا
بزرگترین اتحادیه کارگری انگلیس، اسرائیل را تحریم می کند   اینجا
اعراب، اسرائیل را تحریم می‌کنند   اینجا
غذای خوب اسرائیلی نوش جانتان!   اینجا
درخواست یهودیان برای تحریم اسرائیل   اینجا

کنفرانس بروکسل خواستار تحریم اسرائیل شد   اینجا
یک سندیکای بزرگ انگلیس تصمیم به تحریم کالاهای اسرائیلی گرفت   اینجا
ادعاى یک مقام آمریکایى در مورد موافقت عربستان با لغو تحریم اسرائیل   اینجا
گروههای حقوق بشر اروپا خواستار تحریم اسرائیل   اینجا
نام شرکت های اسراییلی در 7 مجلد توسط وزیر امور خارجه به مجلس تقدیم شد   اینجا

مارکها و علایم تجاری

شرکتهای حامی رژیم صهیونیستی:
فورد موتورز                فیات                               امی EMI      
موییل                       لیلاند                              اسکوئیب
بریتیش پترولیوم         اگزوگروپ                          رولن
آی.بی.ام                  فوته هوفنونگ شوتله         آبوت
اونی لور                    سیبا گایگی                     گروندیک
جنرال الکتریک            کلگیت-پالمولیو                 اطلس کوپکو
کرایسلر                    براون                               وارتا
آی‏تی‏تی                   کنتیننتال                         آگا AGA
رنو                           جان دیر                           هوور
فیلیپس                    بوش                               گلاسکوهولدینگ
باسف                      شنایدر                            شبکه‏های تلویزیونی:
   
هوخست                  کوکاکولا                           CBC-ABC-NBC         
دایملر بنز                  بندیکس                          شرکتهای فیلمسازی:         
فولکس واگن              مسی فرگوسن                اونیورسال
بایر                          اونی رویال                        پارامونت   
زیمنس                     سینگر                            یونایتد آرتیست
آی سی آی               ب.اف.گودریچ                    برادران وارنر
نستله                      هنکل                             مترو گلدین مایر
پ.اند گمبل                فایزر                               کلمبیا
گودیر                        الکترولوکس                     فاکس قرن بیستم
آ.ا.گ AEG                  ساندوز
کاترپیلار                    ک.اچ.دی
مانسمان                   آی ام اریکسون
پی یو کولمان             اولیّوتی
منبع: کتاب مبانی فراماسونری؛ ترجمه جعفر سعیدی

کاملترین لیست شرکتهای حامی رژیم صهیونیستی:    اینجا   و   اینجا   و   اینجا
منبع: ویژ‏ه‏نامه روز جهانی قدس (تهیه شده توسط پایگاه صهیونیسم‏پژوهی رصد)

شرکتهای حامی رژیم صهیونیستی به اذعان سفارت اسرائیل در آمریکا:    اینجا

کمپانی‏های غذایی اسرائیلی در سایت (غذای خوب اسرائیل):   اینجا

مارکها و علائم تجاری شرکتهای حامی رژیم صهیونیستی:
AOL Time Warner   
Apax Partners & Co Ltd  
Coca-Cola   
Danone    
Delta Galil   
Disney    
Estée Lauder   
IBM   
Johnson & Johnson  
Kimberly-Clark    
Lewis Trust Group Ltd 
L"Oreal   
Marks & Spencer    
Nestle   
News Corporation  
Nokia  
Revlon 
Sara Lee 
Selfridges 
The Limited Inc 
Home Depot 
Intel 
Starbucks
Timberland  
McDonald"s 
Arsenal FC 
منبع: سایت بین‏المللی تحریم اسرائیل


   1   2      >